vlakova stanica cadcaVčera 28.3.2022 podpísali Železnice SR zmluvu so združením ŽSR, Kysuce na projekt modernizácie trate.

Trať z Čadce cez Svrčinovec až po hranicu s Českom sa bude modernizovať. Celková dĺžka modernizovaného úseku, ktorý je súčasťou dvoch európskych koridorov, bude 4,9 kilometra. Železničná trať Žilina – Čadca je zaradená medzi tranzitné medzinárodné koridory na území SR ako súčasť PAN – európskeho koridoru č. VI. Žilina – Zwardoň – Gdynia a úsek Čadca – št. hranica ČR/SR je prepojením tohto koridoru s koridorom č. 3. Projekt je nazvaný „Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať, 3. etapa.“, zmluva sa podpísala vo Svrčinovci.

vlakova stanica cadca trat

Jaroslav Kmeť, štátny tajomník ministerstva dopravy a výstavby, povedal: ,,Som veľmi rád, že región Kysuce zažíva ďalší významný projekt, ktorý skvalitní život obyvateľom. Od Čadce cez Svrčinovec až po hranicu s Českom trať zmodernizujeme na rýchlosť 120km/h, obnovíme trakčné vedenie, vybudujeme protihlukové steny a moderné zabezpečovacie zariadenia. Pevne verím, že v projektoch modernizácie tratí budeme pokračovať aj na úseku Krásno nad Kysucou - Čadca. Tým by sme mali na Kysuciach súvislý úsek modernizovanej trate pre všetkých cestujúcich aj dopravcov.“

„Účelom stavby je zmodernizovať jestvujúcu dvojkoľajnú železničnú trať a umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Hlavným účelom stavby je zmodernizovať technickú infraštruktúru pre dosiahnutie parametrov v zmysle európskych dohôd AGC – európska dohoda o železničných magistrálach a AGTC -  európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy“, uviedol námestník generálneho riaditeľa pre rozvoj a informatiku ŽSR Jozef Veselka.

Projekt v úseku Čadca - št. hranica je rozdelený na dve sekcie

Projekt zahŕňa modernizáciu dvojkoľajnej elektrifikovanej trate na rýchlosť 120 km/h s obnovou železničného zvršku aj spodku. "Ďalej modernizáciu trakčného vedenia, vybudovanie protihlukových stien a moderných zabezpečovacích zariadení. Zároveň sa premiestní a obnoví jediná zastávka na trati – zastávka Svrčinovec. Pre cestujúcich pribudnú nové nástupištia, prístrešky, osvetlenie a informačné prvky," uviedla hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.

  • Sekcia A: Čadca – Svrčinovec, zastávka - Úsek v dĺžke 2,7 km má už z roku 2020 podpísanú zmluvu o financovaní z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a štátneho rozpočtu. Celková suma grantu je takmer 47 miliónov eur. V rámci grantu bude financovaný aj stavebný dozor, ktorý však je predmetom samostatného verejného obstarávania.
  • Sekcia B: Svrčinovec - štátna hranica ČR/SR - Úsek v dĺžke 2,2 km  bude financovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Celková suma grantu je takmer 35 miliónov eur.

R. Achbergerová ďalej uvádza, že úspešným uchádzačom predmetného verejného obstarávania je skupina dodávateľov: Združenie „ŽSR, KYSUCE“ zložená z: vedúceho člena - TSS GRADE a člena - VÁHOSTAV - SK, a.s.,
Termín ukončenia stavebných prác a uvedenia do prevádzky je do 25 mesiacov od odovzdania prvého staveniska.

autor, foto: redakcia

Prečítajte si aj:

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u:

 Stiahnite si apku KYSUCE
Nemáte ešte mobilnú aplikáciu? Môžete si ju stiahnuť tu >> Správy, doprava, turistika, zaujímavosti.