zeleznica krasnoMesto Krásno nad Kysucou intenzívne rokuje o realizácii železničnej zástavky v meste. Na Kysuciach sa bude pokračovať aj na modernizácii železničnej trate.

Modernizácia železnice pokračuje.

Železnice sú dôležitou súčasťou modernej dopravy. Modernizáciu podporuje Európska únia, momentálne v našom regióne prebieha rozsiahla modernizácia trate. Dôležitý je dopravný uzol Žilina, pracuje sa však aj na modernizácii úseku Čadca, smer Česká republika. Na úseku Krásno nad Kysucou - Čadca sa momentálne nepracuje. Prebiehajú však dôležité rokovania a prípravy na začatie prác.

vlakova stanica cadca

 Viac: Investícia za milióny ide na Kysuce. Zmluva na modernizáciu železnice podpísaná

Mesto Krásno má bližšie k zástavke a terminálu pri centre mesta

Mesto sa dlhodobo snaží dostať zástavku (TIOP) bližšie k občanom. Okrem samotnej zástavky však chcú vybudovať aj terminál pre zjednodušenie prístupu k železnici nielen občanom centra, celej bystrickej doliny, ale aj napríklad Oščadnice. Plánovaná rýchlosť na železnici v týchto úsekoch je 120 km/hod. 

Primátor mesta Krásno nad Kysucou Jozef Grapa: „V posledných dňoch prebiehajú v súvislosti so železničnou zástavkou v Krásno – mesto a tiež terminálu pre autobusovú dopravu intenzívne rokovania. Hľadáme riešenie kompatibilné s integrovanou dopravou. Rokuje sa o niekoľkých alternatívach, napríklad aj s ochranármi, či Povodím Váhu, keďže plánujeme vybudovať aj nové premostenie ponad rieku pri centre mesta.“

krasno zastavka

Primátor mesta nás informoval aj o termíne, kedy by sa malo začať s realizáciou projektu. Jozef Grapa upresňuje: „S výstavbou by sa malo začať v roku 2025.“

Zástavka Oščadnica sa má zachovať

Podľa najnovších informácii sa má železničná zástavka v Oščadnici zachovať, upozornil nás o tom starosta obce Oščadnica Marián Plevko. V aktuálnom dokumente vplyvu na životné prostredie sa uvádza: "Samotná budova zastávky bude zrekonštruovaná s dôrazom zachovania pôvodného architektonického štýlu budovy. Na oboch stranách železničnej trate sa vybudujú nové prístrešky pre cestujúcich v prevedení antivandal s doplnením mobiliáru (lavička, kôš, výveska)." 

Jeden z návrhov modernizácie počítal aj s tunelovým variantom

Podľa našich informácii sa s tunelovým variantom nepočíta. Ten sa ukázal ako drahý a nerentabilný. Podľa štúdie mal viesť z Krásna nad Kysucou po Horelicu. Súčasťou projektu rekonštrukcie trate je aj modernizácia existujúcich staníc. Je to napríklad zastrešenie nástupišť, premostení, či parkovacích miest. Modernizácia železníc na Slovensku je zväčša financovaná z prostriedkov Európskej Únie.

Prečítajte si aj:

Na Kysuciach plánujú rozsiahlu modernizáciu železničnej prepravy

Na Kysuce smeruje obrovská investícia. Budú modernizovať železnice

Výborná správa! ÚHP kladne posúdilo osobný terminál v Krásne - mesto

Autor: redakcia

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u:

 Stiahnite si apku KYSUCE
Nemáte ešte mobilnú aplikáciu? Môžete si ju stiahnuť tu >> Správy, doprava, turistika, zaujímavosti.